10 Nisan 2021 Cumartesi

Ön Teslerinin analizinin tam metni Özge Öncü- İsmail Hakkı kaya Ortaokulu

FAMOUS MATH DAY OF Pİ ÖNTEST SONUÇLARI

ÖĞRENCİ

1) Öğrencilerin büyük çoğunluğu;

·         daha önce pi sayısını duymuştur.

·         pi günü kutlamaları hangi tarihte yapıldığını bilmektedir.

·         pi sayısının sembolünü daha önce görmüştür.

·         çemberin içinde kaç tane farklı çap çizebileceğini bilmemektedir.

·         irrasyonel sayı hakkında bir bilgisi yoktur.

·         pi sayısının nasıl bulunduğunu bilmemektedir.

2) Öğrencilerin neredeyse yarısı ;

·         çap ve çevre arasındaki ilişkiyi daha önce hiç duymamıştır.

·         web 2.0 araçları ile ilgili deneyimi yoktur.

3) Öğrencilerin yarıdan az bir kısmı ;

·         eTwinning projeleri hakkında bilgisi vardır.

·         pi sayısının ilk nerede kullanıldığını bilmemektedir.

·         pi günü etkinliklerinde neler yapıldığını bilmektedir.

KISACASI: Öğrenciler daha önce pi sayısını ve kutlamaları duymuş sembolünü görmüştür ancak pi sayısı ile ilgili irasyonel sayı olması, nasıl bulunduğu, çap sayısı, çap çevre ilişkisi, web 2 araçlar, etwinning projeleri gibi detayları bilmedikleri öntest ile fark edilmiş ve bu alanda calışmalar yapılmıştır.

ÖĞRETMEN

1) Öğretmenlerin hepsi;

·         e-twinning projelerinin öğrencilerine bir katkısı olacağını düşünmektedir.

2) Öğretmenlerin büyük çoğunluğu;

·         derslerinde Web 2.0 araçlarını etkin kullanmaktadır.

·         öğrencilerininin teknolojiyi etkin kullanabilmesi için yardımcı olmaktadır.

·         matematik dersinde öğrencilerinin 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimini destekleyici çalışmalara yer vermişlerdir.

·         öğrenciyle pi sayısının ne olduğunu anlatan çalışmalar yapmışlardır.

·         internet güvenliği hakkında bilgi sahibi olup öğrencilerine atarmışlardır.

3) Öğretmenlerin neredeyse yarısı ;

·         öğrencileriyle daha önce bir e-twinning projesi yapmıştır.

·         öğrencileriyle pi sayısının nasıl bulunduğu ile ilgili etkinlikler yapmıştır.

4) Öğretmenlerin yarıdan az bir kısmı ;

·         öğrencilerinizle daha önce teknoloji içerikli projeler yapmıştır.

·         bir blog sayfası veya youtube kanalı kullanmıştır.

KISACASI: Öğretmenler etwinning projeleri ve web 2 araçları hakkında bilgi sahibidir. Tekonoloji içerikli projeler ve pi sayısı ile ilgili çalışmalar yapmışlardır, Blog ve youtube kanalları ile ilgili çok tecrübe edinmedikleri ortaya çıkmıştır.

 

VELİ

1) Velilerin tamamı;

·         çocuğunun teknolojiyi etkin kullandığını söylemiştir.

2) Velilerin büyük çoğunluğu;

·         çocuğunun daha önce teknoloji içerikli projelerde görev almadığını söylemiştir.

·         çocuğununun daha önce bir e-twinning projesinde yer almadığını söylemiştir.

·         internet güvenliği ile ilgili bilgi sahibidir.

·         eTwinning projelerinin çocuğuna bir katkısı olacağını düşünmektedir.

·         çocuğunun pi günü etkinliklerinde neler yaptıklarını bilmektedir.

·         velisi bulunduğu öğrencinin pi gününden farklı eTwinning projelerine de katılmasını desteklemektedir.

·         velisi olduğu öğrenci projelerde öğrendikleri-yaptıkları materyalleri onlarla paylaşmaktadır.

KISACASI: Veliler cocuklarının teknlojiyi etkin kullandıklarını, internet içerikli projelerde yer aldıklarını ancak ewtinning projelerinde yer almadıklarını söylemişlerdir.

 

                                                                                                                                 ÖZGE ÖNCÜ

                                                                                        İsmail Hakkı Kaya Ortaokulu/Antalya/Kepez


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Mihriban Aslı Kırçıl /Kestel Beşevler Ortaokulu

 Pi sanal panomuz